rss search

O wpływie identyfikacji wizualnej firmy na jej klientów

line O wpływie identyfikacji wizualnej firmy na jej klientów

Logo jakie jest każdy widzi, ale czy ma ono wpływ na cokolwiek? Jak bardzo istotna jest nasza firmowa strona internetowa? Dlaczego wizerunek naszej marki jest tak bardzo istotny, czy sama jakość nie wystarczy, aby nasza firma odniosła sukces?
W życiu codziennym staramy się prezentować jak najlepiej. Starannie dobieramy najdroższe ubrania, godzinami układamy włosy, niedoskonałości zakrywamy makijażem. Korzystamy z najnowszych telefonów komórkowych, wsiadamy do luksusowych aut. Skoro tak bardzo dbamy o wizerunek naszej własnej osoby, to dlaczego mielibyśmy nie zadbać o wizerunek naszej firmy? Oczywiście, jakość świadczonych przez nas usług oraz towarów powinna być jak najwyższa, to jednak nie sprawiedliwa nas, jeżeli nie dbamy o wygląd naszej marki. Pierwszym elementem firmy, którą zauważa klient jest logotyp.

Najlepszy jest taki, który jest łatwy do zapamiętania, czytelny, przyjemny dla oka oraz wpasowuje w charakter naszego przedsiębiorstwa. Tak dobrane logo od razu po zauważeniu przez klienta będzie mu przypominało o naszej firmie. Firmowa strona internetowa będzie pierwszym miejscem do którego zajrzy konsument w poszukiwaniu informacji o naszej firmie i jej usługach bądź produktach. Dlatego należałoby przyłożyć sporą uwagę do jej wyglądu projektowanie strony WWW w taki sposób, aby była ona przyjemna dla odwiedzającego jest kluczowe, aby zechciał pozostać na niej dłużej, a przez to utrwalić wizerunek naszej firmy w swojej podświadomości.

Jak tworzyć identyfikację wizualną

Najważniejsze elementy poprawiające rozpoznawalność firmy

Te proste zabiegi jak odpowiednie logo, czytelna strona internetowa, ubrania pracownicze, naklejki na samochodach służbowych czy też szyldy na budynku sprawiają, że zwiększamy rozpoznawalność firmy, czyli inaczej zajmujemy się identyfikacją wizualną firmy. To wszystko co widzimy, co kojarzy nam się z konkretną marką odpowiada za podejście no niej klienta. Jeżeli jej zaufa, bo widział już gdzieś to logo, ktoś mu ją polecił, istnieje wtedy większa szansa na to, że zakupi produkt właśnie tej marki. Identyfikacja wizualna marki jest tak ważna zwłaszcza w dobie Internetu, ponieważ tam odbywa się większość życia, jak i handlu. Oprócz identyfikacji wizualnej istnieje także identyfikacja werbalna. Odpowiadają za nią motta, slogany oraz hasła reklamowe. Najrzadziej spotykany rodzajem jest identyfikacja muzyczna, w której główną role grają dźwięki i melodie. To wszystko składa się na to, jak nasza firma odpierana jest przez osoby zewnętrzne, zwłaszcza konsumentów, którzy są napędem istnienia firmy.
Niewiele osób zdaje sobie sprawę z identyfikacji wizualnej firmy, jednak istnieje ona w naszej podświadomości już od wieków. Niejednokrotnie na pewno słyszeliśmy stwierdzenie „jak Cię widzą, tak Cię piszą”. Jest to kwintesencja całego procesu identyfikacji wizualnej. Jest ona niezwykle ważna szczególnie, że w obecnych czasach wygląd, nie tylko nasz osobisty jest bardzo ważny i niejednokrotnie decyduje o naszych wyborach.