rss search

Jak wprowadzić rebranding marki?

line Jak wprowadzić rebranding marki?

Każda marka, która z upływem lat nie przywiązuje większej wagi do tego aby dostosować się do oczekiwań rynku może tracić. Inne marki – konkurencyjne, które wykorzystują nowoczesne metody dotarcia do klienta, zaprezentowania własnego produktu czy budowania świadomości swojej marki, mogą łatwiej i szybciej dotrzeć do potencjalnych klientów. Marka, która nie zmienia się musi liczyć na to, że jej dotychczasowy wizerunek oraz to co udało się jej uzyskać przez lata, posłuży jako czynnik motywacyjny do zakupów czy zlecenia usług.

To jednak może okazać się złudne. Utarty wizerunek, przestarzały sposób prezentacji, stara identyfikacja wizualna, która powoduje mały uśmiech na ustach, nieczytelne logo i zupełnie nieaktualny sposób komunikacji mogą wpływać na stratę klientów, niemożność przyciągnięcia nowych czy zmniejszenie zainteresowania marką ze strony potencjalnych partnerów. Jak sobie z tym poradzić? Tutaj niezbędny jest rebranding marki.

Rebranding marki – pierwsze kroki

Najważniejsze jest stworzenie kompletnej strategii dla nowego projektu. Strategia ta musi być praktyczna, świeża i musi przynajmniej dościgać konkurencję a najlepiej jeśli zawiera w sobie pomysły lepsze od pomysłów innych firm. Najważniejszym ruchem w przypadku rebrandingu marki będzie przygotowanie nowej metody komunikacji – jeśli marka stawia na rebranding musi uwzględnić to, że prawdopodobnie najlepszym zabiegiem będzie również próba przygotowania się na nowoczesne, odmienne oczekiwania rynku. Marki po rebrandingu powinny próbować dotrzeć do nowych klientów wykorzystując przy tym dotąd niewykorzystane metody komunikacji. To właśnie próba zbliżenia się od potencjalnego klienta, odkrycie jego potrzeb i ich zaspokojenie może być najważniejsze w całym rebrandingu.

Zmieniamy markę dzięki rebrandingowi

Drugą ważną kwestią jest zmiana prezentacji własnej marki – mowa przede wszystkim o tym w jaki sposób marka pokazuje się w internecie, w reklamach, na ulotkach informacyjnych, plakatach i wszędzie tam, gdzie jest to niezbędne – nowa identyfikacja wizualna może przynieść marce spory rozgłos, zwłaszcza wtedy kiedy będzie trafna i odpowiednia dla danej branży. W rebrandingu marku poza nową identyfikacją wizualną warto zmienić także sposób prezentacji oferty. Dopasowanie się do nowych standardów jest niezwykle ważne, jeśli zależy nam na uznaniu i dobrej renomie.

Kto może pomóc w rebrandingu marki?

Jeśli zarządzamy firmą i potrzebujemy rebrandingu z pewnością samodzielnie możemy sobie nie poradzić. Na pewno potrzebować będziemy do tego celu specjalistów od zarządzania marką oraz samego rebrandingu. Najlepiej w tym celu wynająć agencję interaktywną. Dlaczego? Gdyż tam otrzymamy świeżą, unikalną strategię od osób, dla których nowoczesny marketing i branding to chleb powszedni. W agencjach pracują osoby doskonale zaznajomione z nowoczesnym, innowacyjnym podejściem do prezentacji marki w sferze komunikacyjnej, graficznej czy nawiązywania nowych kontaktów biznesowych.  Więcej na ten temat możecie dowiedzieć się na tym blogu: http://auchstudio.pl/blog/rebranding-marki.

Co musimy zmienić rozpoczynając proces rebrandingu?

Lista teoretycznie jest długa, ale ostateczny wynik będzie zależy wyłącznie od specyfiki branży a także samej marki. My wymienimy jednak te najważniejsze rzeczy.

  • zbudowanie świadomości marki
  • zmiana logotypów, identyfikacji wizualnej, zmiany szablonów reklamowych
  • zmiana komunikacji
  • wykorzystanie nowych metod komunikacji, ze szczególnym uwzględnieniem social mediów