Dobry event dla dzieci w galerii handlowej

Jeszcze do niedawna eventy dla dzieci organizowane były jedynie z powodów wizerunkowych galerii handlowych i organizowane były z okazji dnia dziecka i mikołajek. Ostatnie lata pokazały jednak, że można w pomysłowy sposób wykorzystać obszar takich wydarzeń także odnośnie działań marketingowych wszelkiego rodzaju marek.

Szacuje się, że 36 proc. konsumentów wybiera się do centrum handlowego, aby skorzystać z jego oferty rekreacyjnej, zaś 23 proc. po prostu lubi spędzać czas między innymi ludźmi, z kolei 17 proc. przekracza próg galerii w określonym celu – wzięcia udziału w zorganizowanym tam wydarzeniu.

Z uwagi na fakt, że do galerii przybywamy często całymi rodzinami razem z dziećmi, eventy nabierają większego znaczenia jako zabawa dla najmłodszych. Kąciki dziecięce, gdzie animatorzy zabawiają dzieci, nie są już niczym specjalnym i nie spełnia to wszystkich oczekiwań rodziców. Czasy się zmieniły i obecnie służą znacznej poprawie jakości organizowanych eventów, szczególnie tych skierowanych do dzieci.

Jak przeprowadza się eventy

Eventy dla dzieci nie są akcjami prohandlowymi. Dobrze zorganizowany event dla dzieci powinien posiadać pewne wartości, którymi na pewno będzie edukacja przez zabawę, rozwijanie umiejętności dziecka i stworzenie możliwości do popisania się przed innymi. Warto tutaj dokonać podziału na dwa rodzaje tego typu imprez. O wiele łatwiejsze jest organizowanie eventu jedynie w celach wizerunkowych, co zwykle ma miejsce odnośnie tych, których organizatorem są galerie handlowe.

Zdecydowanie trudniej sprostać natomiast takiemu, w którym lokowany jest produkt. Jego obecność należy bardzo starannie zaaranżować – nie może być ona nachalna. Musi być ukryta lub występować jako element dużego projektu. Przede wszystkim tego typu wydarzenie musi dostarczyć masę pozytywnej zabawy, a produkt, który się w nim pojawi powodować zaangażowanie i wywołać miłe skojarzenia, które na długo zakorzenią się w pamięci.

Doskonale poradził sobie tutaj jeden, ze szwajcarskich producentów lodu syntetycznego, posiadający swoje filie na całym świecie.

W galerii handlowej Alto Los Condes w Santiago de Chile zorganizował event, w czasie którego rozstawiono ogromne lodowisko, gdzie dzieci mogły cieszyć się bardzo nietypowym i prawdopodobnie całkiem nowym dla nich doświadczeniem jazdy na łyżwach. Marka ta perfekcyjnie opanowała content video marketing, nie tylko kreując pozytywne skojarzenia wśród bezpośrednich uczestników wydarzenia, ale również maksymalnie rozszerzając jego zasięg informacyjny.

Videorelacje z niego, ale również wielu innych podobnych eventów zorganizowanych przez tą firmę, są nadal dostępne w Internecie, co sprawiło, że obecnie ten producent jest najlepiej rozpoznawalnym na świecie dostawcą lodu syntetycznego.

Niezwykle popularne, niesamowite i interesujące także dla rodziców, są wszelkiego rodzaju pokazy mody.

W SM Mall of Asia odbył się pokaz mody dla dzieci, który został zainspirowany lalką Barbie. Każda dziewczynka mogła na chwilę stać się swoją ulubioną lalką. Hasło eventu było następujące – „krok w magiczną, różową szafę Barbie”.